FÖRETAGSAKTIVITETER

Företagsevent, kick-off och konferensaktiviteter

Våra konferensaktiviteter passar såväl nybildade grupper som etablerade team. Genom samarbete och problemlösning stärks gruppen och nya kontakter knyts. Ett smartare sätt att ha kick-off eller som en händelserik paus i er konferens.

Stärk företaget med någon av våra teambuildingaktiviteter. Perfekta utmaningar för er som vill göra något roligt tillsammans I samband med konferens eller företagsaktivitet. Låt gruppen svetsas samman I utmaningar så som äggfallet, kamratbanan, kaplastavarna och många fler.

Oavsett om ni ska ha en större konferens eller ett mindre möte så kan vi se till att ni får det där lilla extra. Låt deltagarna lära känna varandra bättre i någon av våra teambuildingaktiviteter, eller lyssna på intressanta föreläsare och få igång skaparlusten i en workshop.

Äggfall

Gruppen skall med hjälp av tillhandahållet material på 10–15 minuter tillverka ett gynnande redskap för uppdraget. Ni ska från hög höjd få ett ägg att klara av fallet.

Max 20 pers.

30-45 min.

Keep talking and nobody explodes

En spelare är fångad i ett rum i VR-miljö med en bomb som måste desarmeras innan tiden är slut. De andra spelarna är ”experter” som ska ge instruktioner om hur bomben desarmeras, genom att uttyda information som finns i manualen.

Men det finns en hake: Experterna kan inte se bomben, så alla måste lösa det tillsammans genom att prata – snabbt!
Problemlösnings- och kommunikationsförmågor – och kanske en och annan vänskap – kommer att sättas på prov då spelarna skyndar sig att desarmera bomben genom att kommunicera snabbt, tydligt och effektivt.

Max 20 pers.

60 min.

Krattan

Gruppen skall med hjälp av tillhandahållet material på 10–15 minuter tillverka ett gynnande redskap för uppdraget. Med detta redskap, som ska ha en uppsamlare, ska man roffa åt sig så många föremål som möjligt under 30 sekunder.

Ytterligare information tillhandahålles ej av tävlingsledningen.

Max 20 pers.

30 min.

Kamratbanan

Ni delas in i mindre grupper och grupperna får uppgifter som de ska lösa som är mer eller mindre fysiska. 
Det handlar om att träna på sin motorik och balans. Det övergripande syftet är att utveckla individen och gruppen. Övningarna bygger på kommunikation, samarbete, respekt, tillit, engagemang och ledarskap.

Max 20 pers.

60 min.

Shuffle Bot


Ni får följa en ritning och konstruera en enkel LEGO-robot. Roboten ska sedan programmeras till att spela en variant av shuffleboard. LEGO använder en typ av blockprogrammering och i denna aktivitet handlar det om att testa och förbättra sin programmering så att shuffleboten får maximalt med poäng. Övningen är för nybörjare eller som en kul aktivitet för de som redan kan programmera.

Max 16 pers.

30-45 min.

Blue Bot


Blue-Bot är en liten robot lämpad för arbete med riktningsspråk, programmering, samarbete, felsökning och logiskt tänkande. Roboten programmeras enkelt med knapptryckningar på ovansidan. Ni kommer att få kluriga utmaningar.

Max 12 pers.

30-45 min.

B.I.I.T.

(Bäst i Innovatums test)


I dessa test kan allt hända och vända. Ta er an våra kluriga och fantastiska tester och tänk utanför boxen. Tänk på att testledaren alltid bestämmer.

Max 15 pers.

60 min.

Guldtjuven på NOHAB

Vid 15-tiden på eftermiddagen upptäcktes på företaget NOHAB att flertalet guldtackor stulits från en lokal på området. Trollhättepolisen jobbar nu med stor skyndsamhet och har tillsatt en specialgrupp som ska arbeta intensivt för att lösa fallet med Guldtjuven på Nohab.

Vässa igång hjärngympan med vårt spännande och kluriga spel på ditt företagsmingel, eller ge ditt möte eller din konferens en extra guldkant när ni tar en paus från verkligheten och tar på er en roll som detektiver under en timmes tid i vårt Escape Box-spel “Guldtjuven på NOHAB”.

Lagen på tre till fem personer ska lösa varierande, kluriga och underhållande uppdrag för att komma vidare i jakten på guldtjuven. Ni kommer att ingå i polisens specialgrupp för att leta spår, identifiera misstänkta och lös koder för att få fast tjuven inom 60 minuter.
Det gäller att samarbeta som lag för att tillsammans lösa uppgifterna i uppdraget. Första laget som hittar tjuven vinner!

Min 20 pers. Max 40 pers.

60 min.