Aktivitetsdatumet har passerat

Hur du marknadsför ditt besöksmål på Facebook

Datum 13 nov 2019
Tid 09:00
-12:00
Plats Innovatum Science Center, Trollhättan
Arrangör Innovatum Science Center och Prisma Västra Götaland
Sociala medier är ett viktigt verktyg för att nå ut och marknadsföra ert besöksmål till en bred publik. De berättelser och de samlingar som finns hos arbetslivsmuseer och hembygdsföreningar är mycket värdefulla. Sociala medier är väldigt användbart för att tillgängliggöra dessa samlingar.

Digitaliseringen i samhället ökar och det ger stora möjligheter för att nå ut med våra berättelser till en bred publik genom sociala medier. Med en aktiv Facebooksida för ert besöksmål kan ni få folk att prata om det ni gör och skapa och underhålla relationer med era besökare.

Denna utbildningsdag riktar sig främst till arbetslivsmuseer, hembygdsföreningar och andra ideella kulturarvsaktörer som vill arbeta mer med sociala medier och framförallt Facebook.

Under dagen går vi igenom från grunden vad Facebook är, hur vi kan använda det och varför det är ett bra sätt att nå ut till våra besökare.

Utbildningen är kostnadsfri. Ni får med fördel komma flera deltagare från samma förening.

Prismavg.se >