Syftet med satsningen på marknadsföringen av Trollhätte kanalpark är att skapa och visa upp en ännu tydligare reseanledning för besökare – samtidigt som platsen blir mer tillgänglig, inspirerande och levande även för Trollhättans invånare. De sju områdena i kanalparken bjuder på både kulturhistoria, naturupplevelser, evenemang, konst, teknik, lek och rörelse – och ger en helhetsupplevelse av området, där Trollhättans själ verkligen får ta plats.
Lanseringen av Trollhätte Kanalpark inkluderar en ny landningssida, fysisk folder, digitalt material och skyltning på plats – allt för att göra området mer tillgängligt och attraktivt för en bred målgrupp.
Bakgrunden till satsningen är att vi i gemensamt identifierade brister i tydlighet, kommunikation och sammanhållande upplevelser i stora och komplexa besöksmål som Trollhätte kanalpark.
Välkommen att utforska Trollhätte Kanalpark och alla sju noder med tillhörande upplevelser.
